Ben jij actief op LinkedIn? Dan zal je vast merken dat het een enorm actief platform is. Veel mensen gebruiken het op dagelijkse basis. En dat zorgt natuurlijk voor kansen. Want wanneer er zoveel mensen actief zijn, heb je de mogelijk om haast iedereen te bereiken. Zo kun je jouw advertenties richten op iedereen die je maar wilt. Adverteren op LinkedIn is dus iets wat ieder B2B-bedrijf zou moeten doen. We zeggen nu expres B2B-bedrijven omdat het vooral voor deze bedrijven heel interessant is. Waarom dat zo is en hoe je het aanpakt lees je hier.
Bereik je potentieel
Natuurlijk zijn er meer platformen waarop je kunt adverteren. Maar LinkedIn is simpelweg een heel effectief platform om op te adverteren. En dat is zeker zo voor bedrijven die gericht zijn op B2B klanten. Want haast iedere ondernemer is wel actief op het platform. En dat biedt kansen. Je kunt namelijk je potentieel bereiken, omdat je de mogelijkheid hebt om vrijwel iedereen te bereiken.
Je kunt adverteren door content te promoten. Denk aan berichten of video’s voor je bedrijf. Maar je kunt ook direct voor leads adverteren. Denk aan nieuwsbriefinschrijvingen of inschrijvingen voor je webinar. De mogelijkheden zijn enorm en eigenlijk zou ieder B2B-bedrijf LinkedIn moeten verwerken in de online marketingstrategie. Je kunt LinkedIn dus op veel manieren inzetten. En wanneer je niet zeker weet hoe je dit aanpakt, kun je hier een expert voor inschakelen. Een expert heeft veel ervaring en kennis. En weet dus hoe je zo gericht mogelijk kunt adverteren op het platform. Op deze manier weet je zeker dat je budget zo goed mogelijk wordt besteedt. Want heb je niet de nodige kennis in huis? Dan kan het zo zijn dat dat je veel omzet misloopt. Maar ook dat je een slecht beeld krijgt van het platform.